REPUBLIKA CYPRYJSKA (CYPR POŁUDNIOWY)
TEST: TAK
RODZAJ TESTU: RT-PCR na 48 godziny przed przylotem lub antygenowy na 24h przed przylotem
Od 04.01.2022 test przed wlotem z Polski- jest OBOWIĄZKOWY DLA WSZYSTKICH PODRÓŻUJĄCYCH NA CYPR (także zaszczepionych i ozdrowieńców).
Informujemy, że zgodnie z nowymi wytycznymi wchodzącymi w życie z dniem 14.01.2022 r. godz. 5.00 (czas lokalny) do 31.01.2021 wszyscy podróżni pow. 12 r.ż. przylatujący na Cypr są zobowiązani posiadać negatywny wynik testu PCR wykonanego w ciągu 72 godzin przed wylotem lub testu antygenowego wykonanego w ciągu 24 godziny przed wylotem
Od 06.12.2021 test na lotnisku -obowiązkowy dla wszystkich pasażerów powyżej 12 roku życia (także zaszczepionych i ozdrowieńców) wykonywany będzie po wylądowaniu w Paphos lub w Larnace, koszt testu pokrywa podróżujący. Wszyscy pasażerowie powyżej 12 roku życia (także zaszczepieni i ozdrowieńcy) zostaną poddani testowi po wylądowaniu na miejscu. Koszt badania ponosi podróżujący (ok. 15 Euro).
Od 15 grudnia 2021 r. test podczas pobytu -pasażerowie przylatujący do Republiki Cypryjskiej zobowiązani są do poddania się szybkiemu testowi antygenowemu po 72 godzinach od daty przybycia.
TEST DLA DZIECKA: od 12 roku życia (dzieci poniżej 12 roku życia są zwolnione z testu)
WYMAGANE DOKUMENTY: Przepustka "Cyprus Flight Pass" https://cyprusflightpass.gov.cy/Polska znajduje się w kategorii RED https://www.pio.gov.cy/coronavirus/uploads/31122021_epidemiologicalassessmentEN.pdf
Oznacza to, że wszyscy podróżujący na Cypr będą zobowiązani do przedstawienia negatywnego wyniku testu RT-PCR na COVID-19 wykonanego na mniej niż 72 godziny przed przylotem. Negatywny wynik testu musi zostać przedstawiony w języku angielskim. UWAGA! Od 15 grudnia 2021 r. pasażerowie przylatujący do Republiki Cypryjskiej zobowiązani są do poddania się szybkiemu testowi antygenowemu po 72 godzinach od daty przybycia. Szybki test antygenowy będzie dostępny bezpłatnie w punktach testowych wyznaczonych przez Ministerstwo Zdrowia za okazaniem karty pokładowej i dokumentu tożsamości (dowód osobisty, paszport)
Tylko osoby, które otrzymały dawkę przypominającą trzecią dawkę szczepionki są zwolnione z konieczności wykonywania szybkiego testu.Od 1 marca Republika Cypryjska zmieniła sposób kategoryzacji krajów i będzie stosował system klasyfikacji państw przy użyciu kolorów, zharmonizowany ze standardami oceny krajów przez ECDC (Europejskie Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób).
W związku z tym władze cypryjskie wprowadziły cztery kategorie państw (GREEN, ORANGE, RED i GREY), z których można podróżować na Cypr.
UWAGA: Przypisanie państw do poszczególnych kategorii jest na bieżąco modyfikowane w oparciu o kryteria stopnia zagrożenia epidemicznego i może w każdej chwili ulec zmianie.
UWAGA!!!
Podróżujący do Republiki Cypryjskiej zobowiązani są do uzyskania przepustki "Cyprus Flight Pass" poprzez wypełnienie kwestionariusza i oświadczenia dostępnego pod linkiem https://cyprusflightpass.gov.cy/Wypełnianie "Cyprus Flight Pass" na 24 godziny przed rozpoczęciem podróży do Republiki Cypryjskiej jest obowiązkowe dla wszystkich pasażerów podróżujących z każdej kategorii kraju, zarówno w celu wejścia na pokład samolotu, jak i wjazd na Cypr.
Zapoznaj się z najnowszymi wytycznymi Republiki Cypryjskiej dotyczącymi zasad bezpieczeństwa obowiązującymi w kraju
https://www.visitcyprus.com/index.php/en/cyprus-covid19-travel-protocolPrzepisy sanitarne
Na Cyprze obowiązuje nakaz zasłaniania ust oraz nosa osób powyżej 12 roku życia zarówno w otwartej jak i zamkniętej przestrzeni publicznej, w której przebywa więcej niż jedna osoba. Nieprzestrzeganie nakazu grozi mandatem w wysokości 300 EUR. Aby móc korzystać z niektórych usług, gdzie gromadzi się duża liczba osób, należy okazać Cyprus Flight Pass (np. w restauracjach, kościołach, miejscach imprez, teatrach, kinach, centrach handlowych, muzeach, kasynach itp.). W związku z tym zdecydowanie zaleca się, aby podróżni mieli zawsze przy sobie kopię Cyprus Flight Pass (w wersji cyfrowej lub papierowej).
CYPR PÓŁNOCNY
TEST: TAK
RODZAJ TESTU: PCR wykonany do 72 godzin przed wjazdem do kraju
ZWOLNIENIE Z TESTU: brak
TEST DLA DZIECKA: do 5 roku życia dzieci zwolnione są z posiadania testu
WYMAGANE DOKUMENTY: formularz na stronie adapass.gov.ct.tr (wyłacznie na urządzeniach mobilnych)Wszyscy pasażerowie (także osoby zaszczepione i ozdrowieńcy) podróżujący na Cypr Północny zobowiązani są do posiadania negatywnego wyniku testu na COVID-19 wykonanego 72 godzin przed przylotem. Przy przekraczaniu Należy również pamiętać, że w drodze powrotnej z Cypru Północnego na Cypr Południowy konieczne będzie wykonanie testu PCR (wszyscy pasażerowie, także osoby zaszczepione i ozdrowieńcy)
Od 27.12.2021 wszyscy pasażerowie (także osoby zaszczepione i ozdrowieńcy) przebywający na Cyprze Północnym zobowiązani są do wykonania ponownego testu na COVID-19 72 godziny od wjazdu.
Obecnie osoby niezaszczepione nie mogą podróżować na Cypr Północny.
Osoby wracające z Cypru Północnego na Cypr Południowy ponownie podlegają procedurze wjazdowej wg zasad określonych przez Cypr Południowy (nie jest wymagane wypełnianie CyprusFlightPass)
Pasażerowie podrózujący na Cypr Północny drogą lądową zobowiązani są do posiadania kodu QR, który otrzymaja po wypełnieniu formularza, znajdującego się na stronie adapass.gov.ct.tr. w pierwszej kolejności klikając na czarne pole TRNC Passenger, następnie wpisując wymagane dane. Do formularza należy dołączyć wynik testu PCR i/lub potwierdzenie szczepienia. Pasażerowie zobowiązani sa do posiadania dokuemntów przy sobie w przypadku koniecznosci ich okazania.
Pasażerowie podlegają pod przepisy wjazdowe zarówno Cypru Południowego jak i Północnego ponieważ podróż odbywa się przez lotnisko w Larnace
Pasażerowie lądujący w Larnace (Cypr Południowy) zobligowani są do śledzenia obostrzeń, które panują na Północnej i Południowej strony wyspy. Szczegóły dotyczące aktualnych formalności wjazdowych dla osób podróżujących na Cypr dostępne są w języku polskim na stronie Ambasady Republiki Cypryjskiej w Warszawie.
Przed wjazdem do kraju wszyscy pasażerowie są zobowiązani do wypełnienia formularza lokalizacji pasażera - dostarczając informacje na temat miejsca z którego przybyli, czasu trwania poprzednich pobytów w innych krajach.
Wszelkie procedury dotyczące podróżowania do Republiki Cypryjskiej oraz na Cypr Północy mogą ulec zmianie.
Więcej informacji https://saglik.gov.ct.tr/TRAVEL-RULES
W następstwie pandemii hotele wdrażają regulacje sanitarne mające na celu zapewnienie Klientom bezpiecznego wypoczynku. W każdym hotelu znajdą się wytyczne dotyczące korzystania z: infrastruktury (baseny, siłownie, SPA, sale zabaw, wspólne pomieszczenia, sposób wydawania posiłków itp.), z systemu All Inclusive, atrakcji, animacji itp. Hotele zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmiany zasad korzystania z oferty hotelowej zgodnie z wymogami. Zalecenia i regulacje mogą się zmieniać dynamicznie i mogą być wprowadzane w trybie nagłym. Obiekty działają zgodnie z wytycznymi władz danego kraju obowiązującymi w związku z przeciwdziałaniem epidemii COVID-19. Wszelkie zmiany wynikają z wdrażania przepisów sanitarnych, do których stosowania zobowiązane są hotele oraz turyści. Zmiany te mogą wpłynąć na niektóre usługi. Obowiązek dostosowania się do reżimu sanitarnego nie uprawnia Klienta do możliwości żądania odszkodowania.
Prosimy każdorazowo o zapoznawanie się z komunikatami MSZ, przepisami wizowymi, paszportowymi i sanitarnymi dotyczącymi odwiedzanego kraju: https://www.gov.pl/web/dyplomacja/informacje-dla-podrozujacych. W przypadku rezerwacji wakacji w Polsce: https://www.gov.pl/web/rozwoj/hotele-i-inne-miejsca-noclegowe.
Aktualne wytyczne można również znaleźć na stronie Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Światowej Organizacji Zdrowia oraz Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób.
Światowa Organizacja Zdrowia uznała epidemię wywołaną wirusem SARS-CoV-2 za pandemię. Podejmując decyzję o wyjeździe należy liczyć się z ograniczeniami w ruchu lotniczym, w przypadku uzasadnionych podejrzeń wystąpienia SARS-CoV-2 z koniecznością pobytu w wyznaczonym przez władze kraju obiekcie lub szpitalu, z trudnościami w powrocie do kraju, obowiązkiem poddania się kwarantannie lub samoizolacji, a także przeprowadzenia dodatkowych badań lekarskich na zlecenie władz miejscowych.
Cena zawiera:
- ubezpieczenie (KL, NW, bagaż),
- bilet lotniczy,
- zakwaterowanie w hotelu (doba hotelowa zaczyna się zazwyczaj w dniu przyjazdu od godz. 14:00-15:00, kończy o godz.12:00),
- wyżywienie według wybranej opcji,
- bagaż podręczny w przypadku przelotów liniami rejsowymi i czarterowymi (Wizzair, Ryanair, Easyjet tylko mały bagaż),
- bagaż główny tylko w przypadku przelotów liniami czarterowymi
- transfer lotnisko-hotel-lotnisko
- opieka anglo lub polskojęzycznego przedstawiciela lokalnego kontrahenta
UWAGA! PODSTAWA CENY NIE ZAWIERA:
- bagażu głównego w przypadku przelotów liniami rejsowymi
Klienci przylatujący na Cypr są pod telefoniczną opieką polskojęzycznego lub anglojęzycznego przedstawiciela organizatora. Oferta pobytu na Cyprze nie zawiera standardowej opieki rezydenta. Oferta nie obejmuje standardowych spotkań informacyjnych z rezydentem, Klienci dysponują telefonem w przypaku pytań, chęci wykupienia wycieczek.
UWAGA! Dodatkowy bagaż można dokupić minimum na 2 dni przed datą wylotu - licząc dni pracujące.
1. Oferty z przelotem liniami rejsowymi/tanimi liniami lotniczymi (np.: LOT, WIZZAIR, RYANAI, Easy Jet, Corendon, Aegean) to oferty DYNAMICZNEGO PAKIETOWANIA co oznacza, że ceny wszystkich przelotów są stale aktualizowane - cena wycieczki od momentu zrobienia rezerwacji do momentu potwierdzenia jej przez Organizatora może ulec zmianie.
2. Uczestnik imprezy zobowiązany jest do potwierdzenia, u Organizatora lub Agenta, aktualnych godzin lotu 48 h przed wylotem (dotyczy zarówno wylotów jak i powrotów z wakacji). Wszystkie przeloty odbywają się zgodnie z Ogólnymi warunkami przewozu pasażerów i bagażu danego przewoźnika.
3. Warunki przewozów wybranych przewoźników:
Wizzair - Cena oferty zawiera 1 szt. bagażu podręcznego o wymiarach 40x30x20 cm. Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia: - bagażu podręcznego - Wizz Priority (1 sztuka bagażu podręcznego umieszczana pod fotelem, 1 podręczna walizka na kółkach na pokładzie, stanowisko odprawy priorytetowej i pierwszeństwo wejścia na pokład); - bagażu rejestrowanego o maksymalnej wadze 10 kg i wymiarach 55x40x20 cm; - bagażu rejestrowanego o maksymalnej wadze 20 kg i wymiarach 149,9x119,4x171,5 cm; - bagażu rejestrowanego o maksymalnej wadze 32 kg.
Ryanair - cena oferty zawiera 1 szt. bagażu podręcznego o wymiarach, które nie przekraczają 40x20x25 cm. Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia: dodatkowego bagażu o maksymalnej wadze 10 kg i wymiarach nieprzekraczających 55x40x23 cm (w taryfie standard będzie on przewożony jako bagaż rejestrowany - należy nadać go w punkcie odprawy przed kontrolą bezpieczeństwa; w taryfie z wykupioną usługą Pierwszeństwa wejścia na pokład bagaż dodatkowy będzie przewożony jako podręczny - dostępność usługi jest ograniczona na każdym locie) lub bagażu rejestrowanego o wadze 20 kg.
PL LOT - cena oferty zawiera bagaż podręczny 8 kg (55x40x23) oraz małą torebkę (40x35x12). Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego 23 kg.
CORENDON - cena oferty zawiera bagaż podręczny 8 kg (55x40x23). Do każdej rezerwacji istnieje możliwość dokupienia bagażu rejestrowanego 20 kg.Przekroczenie dozwolonego limitu bagażu (ilość, wymiary, waga) podlega dodatkowej opłacie zgodnie z przepisami dotyczącymi nadbagażu w samolocie zgodnie z taryfą obowiązującą u danego przewoźnika. Serwis pokładowy - zgodnie z warunkami przewoźnika. Ceny dodatkowych bagaży na każdej linii są aktualizowane w systemie rezerwacyjnym i zależą od wagi, kierunku, terminu lotu. Jeżeli bagaż zostanie dodany już po potwierdzeniu rezerwacji jego cena może być wyższa. Dodatkowy bagaż można dokupić minimum na 2 dni pracujące przed datą wylotu.
4. Klienci zobowiązani są podać właściwe dane Uczestników (imię, nazwisko, data urodzenia, płeć - zgodne z danymi w paszporcie/dowodzie). Po założeniu rezerwacji i potwierdzeniu jej nie ma możliwości bezpłatnej zmiany istotnych danych niezbędnych do zakupienia i wystawienia biletu.
5. Na lotnisku należy stawić się 2,5 h przed godziną wylotu.
Uwaga! Każda rezerwacja potwierdzona przez Agenta/Klienta - musi zostać dodatkowo potwierdzona przez Organizatora.
Część usług, sportów i gier dodatkowo płatna. Szczegółowe informacje na temat płatnych i bezpłatnych usług w ramach pakietu (All Inclusive, FB, HB, BB, bez wyżywienia) Goście otrzymują w hotelu. Hotel zastrzega sobie prawdo do modyfikacji wykupionej oferty (godziny podawania posiłków, sposób podawania posiłków, rodzaje napojów itp.). Pakiet różni się w zależności od sezonu (wysoki/niski). All Inclusive (określone napoje i posiłki) w wyznaczonych barach i godzinach. Terminy oraz godziny działania klimatyzacji określa dyrekcja hotelu. Organizator podaje przykładowe propozycje animacji, zabaw, zajęć sportowych, szczegółowe informacje Klienci otrzymują na miejscu. W sezonie zimowym i w niskim sezonie (do połowy czerwca, od połowy września) hotele ograniczają działalność aqua parków, animacji, zajęć sportowych. Oferty zawierają zdjęcia przykładowych pokoi. Pokoje rodzinne o niepodwyższonym standardzie mogą mieć dostawkę dla dzieci w postaci rozkładanej sofy, rozkładanych foteli, jednego łóżka, dwóch mniejszych łóżek, łóżka piętrowego.